Du bruker nettstedet med Internet Explorer 6. Denne nettleseren er nå utdatert.
For sikrere, mer pålitelig surfing det anbefales at du oppgraderer nettleseren til en av disse nettleserne:

Firefox / Safari / Opera / Chrome / Internet Explorer 8+

Service Kunngjøringer

  • 15.09.2015

    Viktig melding om Olympus OM-D E-M10 Mark II

    Olympus gjør alt for å sikre at våre produkter er av høyeste kvalitet, og er trygge for forbrukerne. Når det oppstår en bekymring om et produkt, undersøker vi detaljene med den hensikt å kommunisere relevante funn og implementere en passende løsning så raskt som mulig.

    Olympus Corporation har oppdaget at låsepinnen til linsen på et lite antall av OM-D E-M10 Mark II-kameraer ikke fungerer som den skal, og forårsaker at visse objektiver med plastfeste ikke å låses riktig. Så langt har ikke Olympus Europa startet leveringen av OM-D E-M10 Mark II til markedet, med bare noen svært få unntak. Men for å sikre kompromissløs kundetilfredshet er det fastslått at den europeiske lagerbeholdningen skal kontrolleres før videre distribusjon av produktet for salg hos butikkpartnere. De få kameraene som allerede er solgt i Europa kan også være utsatt for dette mekaniske problemet. For brukerne av disse kameraene, tilbyr Olympus en gratis inspeksjon og vedlikehold som følge av problemet.

    Eierne av det nye OM-D E-M10 Mark II-kameraet bør kontakte Olympus European kundesupportsenteret ved å ringe tlf. 00800 67 10 84 00*. Olympus kundebehandlere har informasjon om hvordan du leverer kameraet inn for denne gratis inspeksjonen. Kundene kan alternativt sende en e-post til camera.repair.uk@olympus.eu. I dette tilfellet er det nødvendig å inkludere kameraets serienummer i e-posten. Dette nummeret finner du på undersiden av kamerahuset.

    Vi ber om unnskyldning for alt besvær dette problemet kan forårsake. Vår øverste prioritert er våre kunders tilfredshet, og vi går svært langt for å sikre at våre produkter til enhver tid oppfyller alle strenge kvalitetsstandarder som kundene våre forventer av oss.

    * Gratis telefonnummer. Mandag – torsdag 09:00 – 18:00, fredager 09:00 – 15:30 CET

  • 21.05.2015

    Viktig melding til alle brukere av VG-170-kameraet

    Hamburg, 21. mai 2015 – På grunn av en teknisk feil som kan forårsake elektrisk støt hvis VG-170-kameraet blir utsatt for et kraftig støt eller slag, tilbyr Olympus en gratis inspeksjons- og reparasjonsservice til alle brukere av dette kameraet. Brukere av VG-170 rådes til å kontakte Olympus’ kundeservice så snart som mulig for å avtale inspeksjon.  

    Ingen risiko for alvorlig skade
    Det potensielle elektriske støtet kan forekomme hvis kameraet har blitt utsatt for et kraftig støt eller slag og brukeren deretter anvender zoom-hendelen eller lukkerknappen. Det elektriske støtet representerer ikke en risiko for alvorlig skade. Det kan imidlertid forårsake kraftig nummenhet i fingertuppen, og dermed ubehag. Per mai 2015 har denne feilen påvirket three av omtrent 430 000 VG-170-kameraer solgt rundt om i verden frem til slutten av 2013. Olympus har varslet relevante myndigheter om problemet.

    Hvordan kontakte Olympus
    For å eliminere muligheten for elektrisk støt, anbefaler Olympus sterkt at eiere av VG-170 kontakter Olympus’ kundeservice ved å ringe 00800 67 10 84 00* før de bruker kameraet sitt igjen. Olympus’ kundebehandlere har informasjon om hvordan du leverer kameraet ditt for inspeksjon og reparasjon. Alternativt kan du sende en e-post til camera.repair.no@olympus.eu. Hvis du kontakter oss skriftlig, sørg for at du inkluderer kameraets serienummer i e-posten. Du finner dette nummeret på bunnen av kameraet ditt.
    Vi ber om unnskyldning for alt besvær dette problemet kan forårsake. Vår øverste prioritert er din tilfredshet, og vi går svært langt for å sikre at våre produkter til enhver tid oppfyller alle strenge kvalitetsstandarder som kundene våre forventer av oss.

    * Gratis telefonnummer. Mandag–torsdag 09:00-18:00, fredag 09:00-15:30.

  • 19.02.2015

    Servicemelding for brukere av PT-054 undervannshus

    Hamburg, 19. februar 2015 – Olympus har oppdaget at en sviktende pakning på baksiden av undervannshuset PT-054 kan gjøre at en liten mengde vann lekker inn i huset under bestemte forhold. Eiere av PT-054 bes kontakte Olympus for å be om en ny o-ring, som de selv enkelt kan plassere.

    Undervannshuset er 100 % sikkert Den potensielle svikten utgjør ingen fare for noen som bruker huset. For å hindre mulig lekkasje, anbefaler Olympus allikevel at eiere av PT-054 ber om en ny, gratis o-ring fra kundestøtte hos Olympus før de bruker undervannshuset igjen.

    Eiere av et PT-054 kan be om gratis o-ring for utskifte ved å ringe 00800 67 10 83 00* eller sende en e-post til camera.repair@olympus.eu. Hvis du sender en skriftlig anmodning, må huske å inkludere serienummeret til ditt PT-054 i e-posten.

    Olympus beklager eventuelt uleilighet dette kan skape for eiere av undervannshusene. Vår øverste prioritert er din tilfredshet, og vi går svært langt for å sikre at våre produkter til enhver tid oppfyller alle strenge kvalitetsstandarder som du forventer av oss.

    Ytterligere informasjon: 27. august 2015 Olympus har oppdaget at åpne-/lukke-knappen kan riste etter utskifting av O-ringen (sort). Kontakt vår kundeservice for å få gratis forsterking av åpne-/lukke-knappen på PT-054-enheten din.

    * Gratis telefonnummer. Mandag–torsdag fra 09.00 til 18.00, fredag fra 09.00–15.30 CET. Gjelder kun Østerrike, Belgia, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Luxembourg, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Spania, Sverige, Sveits og Storbritannia. For Russland, ring 810-800 67 10 83 00, for Tsjekkia, ring 800 167 777. Fra andre land, ring +49-40-23773-899

  • 01.09.2014

    Notice of modification of the warranty system for Olympus digital cameras and accessories

    As of September 2014, Olympus will switch from the World Wide Guarantee System to the new Local Warranty System, entitled the European Service Warranty in the territory of Olympus Europa SE & Co. KG.

    The Olympus Imaging Corporation has provided the World Wide Guarantee for digital cameras and accessories since April 1, 2004. However, due to statutory regulations and variations in the infrastructure of repair facilities in different countries, Olympus has decided to alter the warranty system.

    This modification of the warranty system does not involve a reduction of the services guaranteed under the terms of the warranty. However, the validity of European Service Warranty Certificates will be limited to the business area of Olympus Europa SE & Co. KG, as stipulated on www.olympus-europa.com. Any repairs undertaken in countries outside this territory will be subject to charges. Any repairs of products, which have been purchased outside the business area of Olympus Europa SE & Co. KG will be subject to charges as they are not covered by the European Service Warranty.

    During a transition period from the World Wide Guarantee to the European Service Warranty, Olympus will continue to fulfill the World Wide Guarantee for cameras accompanied by a World Wide Guarantee Certificate.

    With regard to the warranty period, Olympus will continue to provide local warranties in accordance with the applicable national warranty period.

    If you have any questions regarding the new European Service Warranty, please contact Customer Service & Support.

    Customer Service & Support:

    Tel. 00800 67 10 83 00* (Available Mon – Thur, 9 am to 6 pm, Fri 9 am to 3.30 pm CET)

    Only valid for Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Luxemburg, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom.

    For Russia call 810-800 67 10 83 00, for Czech Republic 800 167 777.

    From other countries please call +49-40-23773-899

    Email: camera.support@olympus.eu, audio.support@olympus.eu

  • 30.07.2014

    Servicemelding for brukere av kamera STYLUS TOUGH TG-850

    Vi har oppdaget at STYLUS TOUGH TG-850 kameraet kan ha en funksjonsfeil med de operasjonelle knappene og funksjonsknappene som kan føre til en lekkasje av små mengder vann, når kameraet er i bruk under vann.
    Dette gjelder kun et fåtall av TG-850 kameraene av de som er gruppert i listen med serienummer nedenfor. For de kundene som er i besittelse av et potensielt rammet kamera tilbyr vi en gratis inspeksjon og reparasjon, hvis det anses nødvendig.

    Potensielt rammede serienumre:

    JPF201001 - JPF203460 (sølv) // JPM201001 - JPM 208130 (sort) // JPT201001 - JPT 203400 (hvit)

    Skulle du oppdaget at ditt kamera er av et av serienumrene listet ovenfor, kan du ringe oss på tlf. 00800 67 10 84 00* for videre informasjon om hvordan man kan benytte seg av vårt tilbud om gratis inspeksjon og reparasjon av TG-850. Alternativt kan du også sende en e-post til camera.repair.no@olympus.eu. Husk å angi ditt TG-850 serienummer i e-posten, i denne saken.

    Vi beklager hendelsen, og alle ubeleiligheter dette kan medføre deg. Vi gjør det beste vi kan for å forsikre oss om å gi deg den beste servicen vi kan, som forventet av Olympus.

    Du kan kontakte oss mandag – torsdag 09:00 – 18:00, fredag 09:00 – 15:30.