Du bruker nettstedet med Internet Explorer 6. Denne nettleseren er nå utdatert.
For sikrere, mer pålitelig surfing det anbefales at du oppgraderer nettleseren til en av disse nettleserne:

Firefox / Safari / Opera / Chrome / Internet Explorer 8+

Our Repair Service - fast & straightforward

Siste nyheter

Programvareoppdateringer

  • NY

    08.05.2017

    Få enda mer nytte av ditt OLYMPUS-kamera med den nyeste fastvareoppdateringen

    Oppdater ditt E-M1 Mark II, E-M5 Mark II eller PEN-F med den nyeste OLYMPUS-fastvaren og du kan bruke nye funksjoner samt økt funksjonalitet for et enda høyere fotograferingsnivå med ditt høyytelses OM-D- eller PEN-kamera.

    Les mer
  • NY

    02.03.2017

    Fastvareoppdatering for E-M1 Mark II

    Fastvareversjon 1.1 for E-M1 Mark II er nå tilgjengelig.

    Les mer
  • NY

    28.02.2017

    Fastvareoppdatering for TG-Tracker

    Fastvareversjon 1.2 for TG-Tracker er nå tilgjengelig.

    Les mer
  • 01.12.2016

    Firmware-oppdatering for flere OM-D- og PEN-kameraer

    Sjekk firmware-oppdateringene for produktene under, og få mer informasjon i nedlastningsområdet:
    E-M1
    E-M5 Mark II
    E-M10 Mark II
    PEN-F

    Les mer
  • 22.11.2016

    Fastvareoppdatering for flere M.ZUIKO DIGITAL-objektiver

    Fastvareoppdateringer sørger for den beste ytelsen og at utstyret ditt alltid er oppdatert. Sjekk de siste fastvareoppdateringene for objektivene under og få mer informasjon under «Nedlastninger»:
    M.ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6 EZ Pancake
    M.ZUIKO DIGITAL ED 12‑50mm 1:3.5‑6.3 EZ
    M.ZUIKO DIGITAL ED 12‑40mm 1:2.8 PRO
    M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm 1:2.8 PRO
    M.ZUIKO DIGITAL ED 300mm 1:4.0 IS PRO
    M.ZUIKO DIGITAL ED 8mm 1:1.8 Fisheye PRO

    Les mer
  • 29.03.2016

    Fastvareoppdatering for TG-4

    Fastvareversjon 2.0 for TG-4 er nå tilgjengelig.

    Les mer
  • 09.02.2016

    Fastvareoppdatering for M.ZUIKO DIGITAL ED 9-18mm F4.0-5.6

    Fastvareversjon 1.2 for M.ZUIKO DIGITAL ED 9-18mm F4.0-5.6 er nå tilgjengelig.

    Les mer
  • 04.02.2016

    Fastvareoppdatering for E-M5 Mark II

    Fastvareversjon 2.2 for E-M5 Mark II er nå tilgjengelig.

    Les mer
  • 04.02.2016

    Fastvareoppdatering for E-M1

    Fastvareversjon 4.1 for E-M1 er nå tilgjengelig.

    Les mer
  • 28.01.2016

    Firmware-oppdatering for flere OM-D- og PEN-kameraer

    Sjekk firmware-oppdateringene for produktene under, og få mer informasjon i nedlastningsområdet:
    E-M5
    E-M10
    E-M10MarkII
    E-P5
    E-PL7
    E-PL6
    E-PL5
    E-PM2

    Les mer

Service Announcements

  • 15.09.2015

    Viktig melding om Olympus OM-D E-M10 Mark II

    Olympus gjør alt for å sikre at våre produkter er av høyeste kvalitet, og er trygge for forbrukerne. Når det oppstår en bekymring om et produkt, undersøker vi detaljene med den hensikt å kommunisere relevante funn og implementere en passende løsning så raskt som mulig.

    Olympus Corporation har oppdaget at låsepinnen til linsen på et lite antall av OM-D E-M10 Mark II-kameraer ikke fungerer som den skal, og forårsaker at visse objektiver med plastfeste ikke å låses riktig. Så langt har ikke Olympus Europa startet leveringen av OM-D E-M10 Mark II til markedet, med bare noen svært få unntak. Men for å sikre kompromissløs kundetilfredshet er det fastslått at den europeiske lagerbeholdningen skal kontrolleres før videre distribusjon av produktet for salg hos butikkpartnere. De få kameraene som allerede er solgt i Europa kan også være utsatt for dette mekaniske problemet. For brukerne av disse kameraene, tilbyr Olympus en gratis inspeksjon og vedlikehold som følge av problemet.

    Eierne av det nye OM-D E-M10 Mark II-kameraet bør kontakte Olympus European kundesupportsenteret ved å ringe tlf. 00800 67 10 84 00*. Olympus kundebehandlere har informasjon om hvordan du leverer kameraet inn for denne gratis inspeksjonen. Kundene kan alternativt sende en e-post til camera.repair.uk@olympus.eu. I dette tilfellet er det nødvendig å inkludere kameraets serienummer i e-posten. Dette nummeret finner du på undersiden av kamerahuset.

    Vi ber om unnskyldning for alt besvær dette problemet kan forårsake. Vår øverste prioritert er våre kunders tilfredshet, og vi går svært langt for å sikre at våre produkter til enhver tid oppfyller alle strenge kvalitetsstandarder som kundene våre forventer av oss.

    * Gratis telefonnummer. Mandag – torsdag 09:00 – 18:00, fredager 09:00 – 15:30 CET

  • 21.05.2015

    Viktig melding til alle brukere av VG-170-kameraet

    Hamburg, 21. mai 2015 – På grunn av en teknisk feil som kan forårsake elektrisk støt hvis VG-170-kameraet blir utsatt for et kraftig støt eller slag, tilbyr Olympus en gratis inspeksjons- og reparasjonsservice til alle brukere av dette kameraet. Brukere av VG-170 rådes til å kontakte Olympus’ kundeservice så snart som mulig for å avtale inspeksjon.  

    Ingen risiko for alvorlig skade
    Det potensielle elektriske støtet kan forekomme hvis kameraet har blitt utsatt for et kraftig støt eller slag og brukeren deretter anvender zoom-hendelen eller lukkerknappen. Det elektriske støtet representerer ikke en risiko for alvorlig skade. Det kan imidlertid forårsake kraftig nummenhet i fingertuppen, og dermed ubehag. Per mai 2015 har denne feilen påvirket three av omtrent 430 000 VG-170-kameraer solgt rundt om i verden frem til slutten av 2013. Olympus har varslet relevante myndigheter om problemet.

    Hvordan kontakte Olympus
    For å eliminere muligheten for elektrisk støt, anbefaler Olympus sterkt at eiere av VG-170 kontakter Olympus’ kundeservice ved å ringe 00800 67 10 84 00* før de bruker kameraet sitt igjen. Olympus’ kundebehandlere har informasjon om hvordan du leverer kameraet ditt for inspeksjon og reparasjon. Alternativt kan du sende en e-post til camera.repair.no@olympus.eu. Hvis du kontakter oss skriftlig, sørg for at du inkluderer kameraets serienummer i e-posten. Du finner dette nummeret på bunnen av kameraet ditt.
    Vi ber om unnskyldning for alt besvær dette problemet kan forårsake. Vår øverste prioritert er din tilfredshet, og vi går svært langt for å sikre at våre produkter til enhver tid oppfyller alle strenge kvalitetsstandarder som kundene våre forventer av oss.

    * Gratis telefonnummer. Mandag–torsdag 09:00-18:00, fredag 09:00-15:30.

  • 19.02.2015

    Servicemelding for brukere av PT-054 undervannshus

    Hamburg, 19. februar 2015 – Olympus har oppdaget at en sviktende pakning på baksiden av undervannshuset PT-054 kan gjøre at en liten mengde vann lekker inn i huset under bestemte forhold. Eiere av PT-054 bes kontakte Olympus for å be om en ny o-ring, som de selv enkelt kan plassere.

    Undervannshuset er 100 % sikkert Den potensielle svikten utgjør ingen fare for noen som bruker huset. For å hindre mulig lekkasje, anbefaler Olympus allikevel at eiere av PT-054 ber om en ny, gratis o-ring fra kundestøtte hos Olympus før de bruker undervannshuset igjen.

    Eiere av et PT-054 kan be om gratis o-ring for utskifte ved å ringe 00800 67 10 83 00* eller sende en e-post til camera.repair@olympus.eu. Hvis du sender en skriftlig anmodning, må huske å inkludere serienummeret til ditt PT-054 i e-posten.

    Olympus beklager eventuelt uleilighet dette kan skape for eiere av undervannshusene. Vår øverste prioritert er din tilfredshet, og vi går svært langt for å sikre at våre produkter til enhver tid oppfyller alle strenge kvalitetsstandarder som du forventer av oss.

    Ytterligere informasjon: 27. august 2015 Olympus har oppdaget at åpne-/lukke-knappen kan riste etter utskifting av O-ringen (sort). Kontakt vår kundeservice for å få gratis forsterking av åpne-/lukke-knappen på PT-054-enheten din.

    * Gratis telefonnummer. Mandag–torsdag fra 09.00 til 18.00, fredag fra 09.00–15.30 CET. Gjelder kun Østerrike, Belgia, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Luxembourg, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Spania, Sverige, Sveits og Storbritannia. For Russland, ring 810-800 67 10 83 00, for Tsjekkia, ring 800 167 777. Fra andre land, ring +49-40-23773-899

  • 01.09.2014

    Notice of modification of the warranty system for Olympus digital cameras and accessories

    As of September 2014, Olympus will switch from the World Wide Guarantee System to the new Local Warranty System, entitled the European Service Warranty in the territory of Olympus Europa SE & Co. KG.

    The Olympus Imaging Corporation has provided the World Wide Guarantee for digital cameras and accessories since April 1, 2004. However, due to statutory regulations and variations in the infrastructure of repair facilities in different countries, Olympus has decided to alter the warranty system.

    This modification of the warranty system does not involve a reduction of the services guaranteed under the terms of the warranty. However, the validity of European Service Warranty Certificates will be limited to the business area of Olympus Europa SE & Co. KG, as stipulated on www.olympus-europa.com. Any repairs undertaken in countries outside this territory will be subject to charges. Any repairs of products, which have been purchased outside the business area of Olympus Europa SE & Co. KG will be subject to charges as they are not covered by the European Service Warranty.

    During a transition period from the World Wide Guarantee to the European Service Warranty, Olympus will continue to fulfill the World Wide Guarantee for cameras accompanied by a World Wide Guarantee Certificate.

    With regard to the warranty period, Olympus will continue to provide local warranties in accordance with the applicable national warranty period.

    If you have any questions regarding the new European Service Warranty, please contact Customer Service & Support.

    Customer Service & Support:

    Tel. 00800 67 10 83 00* (Available Mon – Thur, 9 am to 6 pm, Fri 9 am to 3.30 pm CET)

    Only valid for Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Luxemburg, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom.

    For Russia call 810-800 67 10 83 00, for Czech Republic 800 167 777.

    From other countries please call +49-40-23773-899

    Email: camera.support@olympus.eu, audio.support@olympus.eu

  • 30.07.2014

    Servicemelding for brukere av kamera STYLUS TOUGH TG-850

    Vi har oppdaget at STYLUS TOUGH TG-850 kameraet kan ha en funksjonsfeil med de operasjonelle knappene og funksjonsknappene som kan føre til en lekkasje av små mengder vann, når kameraet er i bruk under vann.
    Dette gjelder kun et fåtall av TG-850 kameraene av de som er gruppert i listen med serienummer nedenfor. For de kundene som er i besittelse av et potensielt rammet kamera tilbyr vi en gratis inspeksjon og reparasjon, hvis det anses nødvendig.

    Potensielt rammede serienumre:

    JPF201001 - JPF203460 (sølv) // JPM201001 - JPM 208130 (sort) // JPT201001 - JPT 203400 (hvit)

    Skulle du oppdaget at ditt kamera er av et av serienumrene listet ovenfor, kan du ringe oss på tlf. 00800 67 10 84 00* for videre informasjon om hvordan man kan benytte seg av vårt tilbud om gratis inspeksjon og reparasjon av TG-850. Alternativt kan du også sende en e-post til camera.repair.no@olympus.eu. Husk å angi ditt TG-850 serienummer i e-posten, i denne saken.

    Vi beklager hendelsen, og alle ubeleiligheter dette kan medføre deg. Vi gjør det beste vi kan for å forsikre oss om å gi deg den beste servicen vi kan, som forventet av Olympus.

    Du kan kontakte oss mandag – torsdag 09:00 – 18:00, fredag 09:00 – 15:30.

  • 01.07.2013

    Repair costs, now with lower price

    We strongly believe in quality of our products. However, it might happen that you have an Olympus product for regular check or repair that is no longer covered by warranty, we have two bits of good news for you: Firstly, our repair prices just got cheaper! What’s more: We published our full price list online at our new Customer Service website so you know exactly what any repair will cost right from the outset.

  • 01.07.2013

    The new Olympus Service Portal for your convenience

    As a integral part of our business, Olympus wants to make sure that you receive the best service and support. For this reason, we want to present you the new Olympus Service Portal.

    Quick, straightforward and hassle-free, this brand new tool makes it easier than ever to get your Olympus camera repaired.

    All you have to do is follow these simple steps:
    • Register your Olympus product in minutes
    • Access service information and clear instructions for sending products for repair
    • Select your issue and even upload photos to help us solve the problem faster
    • Track the status of your product repair whenever you wish
    • Receive your fully functioning product(s) back at your convenience!

  • 19.02.2013

    Viktig informasjon til OM-D

    Olympus har oppdaget at et fåtall av våre E-M5-kameraer muligens har en liten sprekk i skjermdekselet. For de kundene som har et kamera fra det potensielt berørte serienummerpartiet oppført nedenfor, vil Olympus tilby en gratis sjekk eller reparasjon, om ønskelig.

    Det berørte serienummerpartiet er: BEK501001 – BEK508887 (sort) BF4501001 – BF4503865 (sølv)

    Dersom ditt kamera befinner seg i det ovenfor angitte serienummerpartiet, vennligst kontakt vår gratis servicetelefon på 00800 67 10 83 00 for å motta støtte til en gratis sjekk og reparasjon av ditt produkt.

  • 13.02.2013

    RoHS Directive / IMPORTANT PRODUCT INFORMATION

    En endring i forskriftene som trådte i kraft 1. januar 2013 har ført til at et lite antall Olympus-produkter ikke lenger er i tråd med europeisk lovgivning (RoHS-direktivet) som begrenser bruk av bly i elektroniske enheter for å beskytte miljøet. Det er ingen helserisiko forbundet med disse produktene.

    De følgende produktene ervervet på eller etter 1. januar 2013 er berørt: Audio recorders: DM-650, DS-2500, DS-2800, DS-3400, DS-5000, LS-3 Kamerer: TG-620, TG-820 and the flash FL-50R

    I den anledning gir vi deg mulighet til å bytte inn berørte produkter helt kostnadsfritt. Vennligst kontakt ditt servicenummer for ytterligere informasjon: 00800 67 10 83 00 (free of charge). Vi takker for samarbeidet og beklager eventuelle ulemper dette medfører.

    Hvis du eier noen av disse produktene, kan du sjekke serienummeret på følgende link:

    Lists of products and serial numbers
  • 07.09.2011

    Call for FL-300R - 7th of Sept. 2011

    We discovered a quality issue with our flash FL-300R. In case you bought this new flash in the last weeks, please feel free to contact our Service Centre via 00800 - 67 10 83 00. Olympus will check and exchange this item. Units being sold from end of September 2011 are from the new production lot and are not affected. Customers who registered their product will be contacted directly.

  • 14.02.2008

    Important information for: ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm 1:2.8-4.0

    As an integral part of our business, Olympus ensures you receive the best service and support for your purchase throughout its lifetime. We value each customer and go to great lengths to honour the trust you have placed in us. To ensure you remain completely satisfied with your purchase, Olympus Imaging Europa GmbH is issuing some important information that may affect a small number of ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm 1:2.8-4.0 SWD lens owners. While the manual focus performance of all lenses functions as specified, in some lenses the autofocus may not operate in the intended manner. This is the result of a fault during the manufacturing process of the autofocusing drive. The potential problem only concerns ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm 1:2.8-4.0 SWD lenses with serial numbers ranging between: 230005416 and 230010688. You can find the serial number here: We recommend that you check whether your lens is among those potentially affected to ensure that it continues to provide 100% performance. Naturally, Olympus is offering a free-of-charge inspection and repair service. Should your lens be among those potentially affected, please directly contact the following Olympus Service Centre and send in the product to the local service centre of your country. Your lens will be carefully inspected and repaired within two weeks of receipt. Olympus sincerely apologises for any inconvenience this may cause, and appreciates your cooperation. Yours sincerely, Olympus Imaging Europa GmbH

    Kontakt vår support
  • Service Announcements

    We’ll let you know right away about all product notices.

  • Repair Handling

    If you ever need it, we offer a reliable repair service.

  • Warranty Regulations

    Find out all about our guarantee terms for your product.